TRIMIT Concept

Onze geschiedenis en onze waarden

Een juiste softwarekeuze zal uw IT landschap definitief veranderen.

Van  kostenpost naar Unique Selling Point (USP)

 

 

Bespoke ERP System vs Standard ERP Solution

De Cornator filosofie

Een succesvolle implementatie van software bestaat slechts voor de helft uit de juiste keuze van een pakket. De andere helft moet komen van de implementatie partner. Maar al te vaak wringt hier de schoen. Te weinig kennis, maatwerk als oplossing, geen goede opleiding van medewerkers, en vooral niet inspirerend genoeg om u en uw bedrijf uit te dagen om meer bestaande functionaliteit te gebruiken. Resultaat, meer dan 70% van de ondernemingen in Nederland gebruikt (maar) 55% van de mogelijkheden binnen hun software applicatie. Zonde, want mogelijk heeft u de sleutel tot meer efficiency al binnen uw muren.

Wij doen het anders! 
Transparantie en eerlijkheid staan bij ons als kernwaarden bovenaan. Daar moet u wel tegen kunnen want eerlijkheid betekent soms ook dat we u niet vertellen wat u wilt horen. Maar een echt partnership kan tegen zo’n stootje. 
IT is een kostbare zaak, daar zijn we ons terdege van bewust. Wij doen er dan ook alles aan om uw kosten zo laag mogelijk te houden door middel van het online beschikbaar stellen van product informatie t.b.v. zelftraining, het delen van oplossingen van onze overige klanten (aan iets wat al bestaat hoeven wij niets te verdienen!) en altijd met een volledige transparantie in onze kosten. 

Stel u eens voor wat het betekent als alle kennis en innovaties uit uw branche gecombineerd met 30 jaar ervaring op softwaregebied ineens voor u beschikbaar is… 


 

De Start

Het verhaal van CORNATOR begint in 1990, toen Johnny Madsen het bedrijf oprichtte. De naam was een afkorting van het woord 'coördinator'. Het was zijn idee om op te treden als een neutraal ERP-adviesbureau dat MKB-bedrijven kon helpen de juiste ERP-oplossing te vinden. In het eerste jaar bleek al gauw dat klanten zeer te spreken waren over de klantgerichte service maar niet tevreden over de softwarepakketten die destijds op de markt waren; klanten waren op zoek naar solide en betrouwbare software.

Daarop besloot Johnny Madsen om met het aankomende ERP-systeem Navigator, tegenwoordig bekend als Microsoft Dynamics 365 Business Central, een add-on te bouwen: TRIMIT.

Vanaf de start werd strategisch besloten dat CORNATOR slechts zou werken voor industrieën waarvan zij diepgaande kennis had. Omdat Johnny Madsen als IT-consultant in de meubelindustrie had gewerkt sprak het voor zichzelf dat de eerste oplossing er één voor de meubel branche werd. 

Een standaard oplossing = minder kosten

In de jaren negentig werden veel softwareoplossingen op maat gemaakt voor individuele klanten, met als nadeel dat upgrades extreem duur waren.

Johnny Madsen besloot dat TRIMIT een standaardoplossing moest zijn waardoor  alle klanten dezelfde codebase hadden en een upgrade tegen minimale kosten kon worden uitgevoerd.

Een bijkomend voordeel van deze keuze was het toevoegen van klant ideeën en marktontwikkelingen die automatisch, om niet, aan alle klanten beschikbaar werden gesteld. 

De filosofie van het niet onnodig maken van kosten voor onze klant is nog immers één van de kernwaarden van CORNATOR. 

Furniture, Fashion en Make-to-Order

In 2000 introduceerde TRIMIT A/S een baanbrekende oplossing voor de mode-industrie - TRIMIT Fashion. Een gesprek met de IT-manager van een Deens modebedrijf leidde tot het idee; net als meubelbedrijven hanteert de mode-industrie een groot aantal varianten zoals modellen, kleuren, merken en maten.

Omdat de workflows van de beide branches afweken, leidde dit tot een aanpassing in de TRIMIT Product Configurator en de bijbehorende workflows Een (onbedoeld) neveneffect was dat een verkooporder de centrale draaischijf binnen de processen werd; als het ware een project. 
Hiermee was een bijzonder gebruikersvriendelijke project gestuurde make-to-order oplossing geboren, breed inzetbaar en niet branche gebonden.

Vaak onstaan de beste oplossingen uit toevalligheden… 

Onze Certifications

TRIMIT is a MS Gold Partner

Guld Certificeret Microsoft Partner 

The company CORNATOR is a gold certified Microsoft partner displaying best in class capabilities for its service area of vertical ERP software.

TRIMIT Powered by Microsoft Dynamics

Microsoft ISV Company & Embed Partner

CORNATOR er guldcertificeret Microsoft partner, og ligger herved højest i klassen for deres evner på service området for vertikal ERP software.

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Certified for Microsoft Dynamics (CfMD)

The TRIMIT solutions are fully compatible with Dynamics NAV / Business Central and have met Microsoft’s highest standard for partner developed software solutions.